ناگفته‌هايي درباره خواننده مبتذل و پرحاشيه / راز همراهي «ابراهيم حامدي» با ساسي چيست ؟

ساسان حيدري ‌يافته ملقب به ساسي، خطرناك‌تر از آن چيزي است كه احساس مي‌شود مي‌تواند از طريق تاثيرگذاري‌هاي فرهنگي بر مردم نفوذ كند.

 

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، خواننده جنجالي و پرحاشيه‌اي كه طي اين سال‌ها، موسيقي به‌عنوان هنر تزئيني و ردگم‌كني او براي برخي فعاليت‌هاي ديگرش مطرح است. اتفاقي كه متاسفانه در سايه حواشي بسياري كه تك‌آهنگ‌هاي او به وجود مي‌آورند، مورد غفلت قرار گرفته و او با اين حاشيه امن توانسته به كارها و اقدامات مخرب و غيراخلاقي خود ادامه دهد.

در ادامه به برخي از اين اقدامات اشاره مي‌كنيم. گفتني است اين رزومه، درنتيجه گفت‌وگو با افراد متعددي بوده كه طي ساليان اخير، حشرونشرهايي با اين خواننده پرحاشيه داشته‌اند.

سايت‌هاي شرط‌بندي

اگر دقت كنيد، بحث سايت‌هاي شرط‌بندي هم‌اكنون چند ماهي مي‌شود كه به موضوع داغي در جامعه ايراني تبديل شده است. اتفاقي كه حتي حواشي حضور برخي خوانندگان وطني را هم با خود به همراه داشته اما هيچ‌گاه رمزگشايي چنداني راجع به اين قبيل فعاليت‌ها و برجسته‌شدن ناگهاني اين شكل قمارها در ايران صورت نگرفته است. باور عموم بر آن است كه اين سايت‌ها در ادامه همان سايت‌هاي شرط‌بندي هميشگي بوده و موردي است كه طي سال‌ها همواره وجود داشته و الان هم همان وضعيت حاكم است. اگر اينگونه فكر مي‌كنيد، كاملا در اشتباه هستيد. اين سايت‌ها، چيزي فراتر از يك پول گذاشتن وسط بر سر برد و باخت فلان تيم ورزشي است. ساسي، طي يك‌سال اخير، حداقل دو سايت شرط‌بندي راه‌اندازي كرده است. سايت‌هايي كه در ابتدا و براي جذب مخاطب، نه‌تنها هيچ ورودي از مخاطبان و مشتريان خود نمي‌گرفتند بلكه در مواردي تا ۱۰۰ بونوس (جايزه) رايگان نيز به آنها مي‌دادند تا در هياهوي تكثر سايت‌هاي پرطرفدار، بتوانند مشترياني براي خود دست‌وپا كنند. البته، اين مربوط به آغاز فعاليت سايت‌هاي شرط‌بندي بود، در اين سايت‌ها ورودي‌هايي در نظر گرفته شد تا افراد با پرداخت هزينه ورودي، نتيجه تمام فوتبال‌هاي آن روز را حدس زده و براي هر بازي، اقدام به خريد بونوس كنند.

اين دايره تا اندازه‌اي است كه تمامي ليگ‌هاي فوتبال، از امارات و عربستان گرفته تا قطر و ايران را در بر مي‌گرفت. مشخص است كه علاوه‌ بر ورودي، درصدي از جايزه هر برنده، به حساب ساسي و شريكش كه در ادامه به او نيز خواهيم پرداخت، واريز مي‌شود. بنابراين با يك حساب سرانگشتي مي‌توان متوجه شد چه سود سرشاري از بابت راه‌اندازي اين سايت‌ها به سمت اين چهره سرازير مي‌شود. البته اين موضوع هنوز قطعيت ندارد اما نمي‌توان حضور يك‌باره چندين خواننده وطني در اين سايت‌ها را چندان بي‌ربط به گردانندگان آن دانست. در طول يك‌سال گذشته، چندين خواننده نه‌چندان مطرح به تركيه رفت‌وآمدهايي داشتند و تا توانستند براي برخي سايت‌هاي شرط‌بندي تبليغ كردند. اتفاقي كه نمي‌توان آن را به مافياي ساسي و دايره ارتباطات خوبي كه با برخي خوانندگان وطني دارد، بي‌مناسبت دانست.

راز همراهي «ابراهيم حامدي» با ساسي

اگر در طول اين سال‌ها، صفحه‌هاي مجازي دنياي موسيقي را رصد كرده باشيد با يك مورد عجيب برخورد كرده‌ايد. در طول يكي دو سال گذشته، تصاوير بسياري را از ابي و ساسي در موقعيت‌هاي مختلف مي‌بينيم؛ از ثبت تصاوير دركنار اعضاي خانواده يكديگر تا حضور در كنسرت‌هاي هم و البته تعاريف بي‌حدوحصري كه دوطرف نثار يكديگر مي‌كنند. كار حتي تا جايي بيخ پيدا كرده كه برخي خواننده‌هاي لس‌آنجلسي چون ابراهيم حامدي، در صفحه مجازي خود، تولد ساسي را تبريك گفت و به‌واسطه اين قبيل اقدامات در مورد خواننده‌اي كه سابقه‌اش مشخص است، مورد شماتت بسياري از هوادارانش قرار گرفت. ازجمله اين اتفاق‌ها مي‌توان به حضور اين دو خواننده در كنسرت جنجالي عربستان اشاره كرد كه درمورد بازتاب‌هايش، حسابي شنيده و خوانده‌ايد. اما پشت‌پرده اين همه تعريف و تمجيد ابي از ساسي و ثبت تصاوير وقت و بي‌وقت در كنار يكديگر چيست؟

ناگفته‌هايي درباره خواننده مبتذل و پرحاشيه / راز همراهي «ابراهيم حامدي» با ساسي چيست ؟

موضوع خيلي ساده است. آن شريكي كه پيش‌تر از وي نام برده بوديم، همين «فرشيد حامدي» پسر ابي است. فرشيد به همراه ساسي، در سايت‌هاي شرط‌بندي شريك هستند. ارتباط اين دو نيز از زماني آغاز شد كه ساسي پس از فرار از انگلستان، به لس‌آنجلس مي‌رود و در آنجا اقامت مي‌گزيند و خيلي اتفاقي با فرشيد آشنا شده و به اين ترتيب، به درون خانواده آنها راه پيدا مي‌كند تا جايي كه در مراسم عروسي او حضور پيدا كرده و  ابي هم در آن مجلس با ترانه «جنتلمن» ساسي مي‌رقصد. قطعا فرشيد را نمي‌توان در دايره هنرمندان قرار داد و چندان به بحث ما مربوط نيست.  ابي كه در آمريكا كلينيك دارد و هيچ دغدغه مالي‌اي ندارد، به چه علت راضي است كه فرزندش در كنار ساسي، براي سودآوري، جيب ملت ايران را خالي كنند؟ اگر دقت كنيم، مي‌بينيم ابي طي دو سال اخير تصميم گرفت دامنه كنسرت‌هاي خود را كاهش داده و مثلا سالي يك اجرا در آمريكا داشته باشد.

در حالي كه تا پيش از آن، ابي يكي از شلوغ‌ترين خواننده‌هايي بود كه اجراي صحنه‌اي را در سراسر جهان به نام خود ثبت كرده بود. از دو سال پيش و با گسترش دايره فعاليت‌هاي كلينيك، ابي، نياز چنداني به كسب درآمد نداشت و بنابراين ترجيح داد   چندان روي صحنه‌ها آفتابي نشود. حمايت تلويحي ابي از ساسي، قطعا به معناي چراغ‌سبز او به فعاليت‌هاي او و پسرش در زمينه فعاليت در سايت‌هاي شرط‌بندي است؛ سايت‌هايي كه جيب مردم را نشانه گرفته‌اند درست مانند دلارهايي كه از شاهزاده جوان سعودي گرفت و حاضر شد در قبال دريافت دلار، به آن كشور برود و با يك پشت پاي بزرگ به طرفدارانش در آنجا اجراي برنامه كند.

تاسيس گروه اكس‌بند

اگر اهل دنبال‌كردن فعاليت‌هاي جديد دنياي موسيقي باشيد، حتما تاكنون متوجه شده‌ايد كه گروه جديدالتاسيسي به نام «اكس‌بند»، چند ماهي است در دايره توجهات گسترده جوان‌ها قرار گرفته است. گروه مرموزي كه اطلاعات چنداني از آنها در دسترس نيست و خواننده اصلي گروه كه يك دختر جوان است نيز روي صورت خود، يك ماسك بزرگ قرار داده تا شناخته نشود. خيلي جالب است كه بدانيد موسس اين گروه، كسي نيست جز ساسي. او از اين گروه به‌عنوان يك سپر پوششي براي سايت‌هاي شرط‌بندي خود استفاده مي‌كند. ساسي حتي زماني كه از ايران رفت، دايره ارتباط‌هاي خود را با بچه‌هاي موسيقي زيرزميني كشور حفظ كرد و در اين زمينه حتي استعدادهاي جديد را نيز شناسايي مي‌كرد.

او در تك‌آهنگ‌هايي كه طي ساليان اخير منتشر كرده، از صداي برخي از اين استعدادها (كه تقريبا تمام‌شان دختران جوان هستند) استفاده كرده و در تنظيم كارهايش نيز از افراد داخل ايران بهره برده است. «اكس‌بند» داستان استفاده او از همين آدم‌هاست. او براي اين منظور، خواننده برخي تحريرهاي كوتاه آهنگ‌هايش را انتخاب كرد و كار تنظيم را هم به يكي از جوان‌هاي مستعد داخل كشور كه از دوستانش است، سپرد. شعر و آهنگ گروه هم كار خودش است به‌طوري كه ملودي‌هايي را كه يك درجه از كارهاي خودش پايين هستند به همان شيوه غيرآكوستيك مي‌سازد و با شعري كه خودش گفته، براي تنظيم‌كننده مي‌فرستد؛ آنها صداي دختر را روي آن گذاشته و منتشر مي‌كنند.

اما هدف ساسي از تاسيس اين گروه مرموز چيست؟ ساسي، با تاسيس اين گروه، دو هدف شاخص را در سر مي‌پروراند. نخست، كسب درآمدي است كه مي‌تواند بابت اجراهاي زنده اين گروه براي خود به دست آورد و دوم، هدايت افرادي است كه به دليل علاقه‌مندي به اين گروه، به سايت‌هاي شرط‌بندي فرستاده مي‌شوند. ساسي براي نيل به اين دو هدف، نيازمند يك پشتوانه عظيم مردمي بود تا مستقيما وجهه مردمي او خراب نشود. كمااينكه در تمام اين سال‌ها هيچ‌گاه به شكل مستقيم، به تبليغ سايت‌هاي شرط‌بندي نپرداخت و ترجيح داد مردم تنها او را با فعاليت‌هاي موسيقايي‌اش بشناسند. پشتوانه مردمي از طريق ساخت كليپ‌هاي صريح جنسي فراهم شد. جايي كه وي براي وسوسه بيشتر مردم، يك ماسك روي صورت يك مدل ايراني حاضر در لندن قرار داد و سپس از چندين مدل ايراني ديگر كه با آنها آشنايي داشت، درخواست كرد تا به‌صورت برهنه، در ويدئوكليپ‌هاي اين گروه حاضر شوند. همين اتفاق هم افتاد.

دركنار اين اتفاق، مافياي «راديو جوان» به‌عنوان يكي از مطرح‌ترين شبكه‌هاي ماهواره‌اي موسيقي فارسي‌زبان وارد كار شد و براي پخش اين كليپ‌ها، سنگ‌تمام گذاشت.نتيجه آن شد كه هم‌اكنون حدود ۶۰۰ هزار نفر در صفحه مجازي اين گروه حضور دارند كه يك آمار خارق‌العاده در ۶ ماه فعاليت آنها محسوب مي‌شود. ساسي در طول اين ۶ ماه، حدود ۱۵ آهنگ براي اين گروه ساخت و براي بسياري از آن آهنگ‌ها هم كليپ تهيه كرد تا يك دوره فشرده كاري را براي نيل به اين مقصود سپري كند. جالب آنكه تبليغ سايت‌هاي شرط‌بندي‌اش را هم از همان آهنگ اول، در صفحه مجازي اين گروه و كليپ‌هايشان قرار داد و خودش هم در پوشش يك طرفدار تا توانست در صفحه مجازي‌اش به تبليغ اين گروه و تحسين فعاليت‌هايشان پرداخت تا به اين ترتيب، بخشي از هواداران خود را به سمت اين گروه بفرستد. اگر صفحه مجازي اين گروه را رصد كنيم، مي‌بينيم كه آنها توانسته‌اند در همين مدت كوتاه، طرفداران بسياري را دست‌وپا كنند كه يكي از خواسته‌هاي اصلي‌شان، حضور در كنسرت آنها يا ديدن صورت بدون ماسك خواننده اين گروه است و اين يعني آنكه، تير دوم ساسي در كسب درآمد از اجراهاي صحنه‌اي اين گروه نيز به هدف اصابت كرده است.

پول بدهيد تا مشهورتان كنم

يكي از اقدام‌هاي عجيب ساسي، دريافت پول از خواننده‌هايي است كه چندين سال در ماركت موسيقي حضور دارند، اما نتوانسته‌اند كار جنجالي و خوبي منتشر كرده و به‌همين دليل، كمتر كسي آنها را مي‌شناسد. تعداد اين افراد در خارج و علي‌الخصوص داخل كشور بسيار است و ساسي سرشاخه‌هاي خوبي براي شناسايي اين آدم‌ها درست كرده است. اتفاقي كه هم‌اكنون براي چند خواننده حاضر در اروپا رقم خورده و آنها با هدايت، مشورت و دخالت مستقيم او توانسته‌اند در قبال پرداخت هزينه‌هايي كه تا هفت‌هزار دلار بوده است، آهنگ‌هايي را ساخته و تاحدودي عرض‌اندام كنند. البته در اين ميان بوده‌اند خوانندگاني كه از طرق غيرمستقيم به ساسي وصل شده و هزينه آهنگ خود را به آن رابط داده‌اند، اما بعد از چندماه هيچ‌ پاسخي نگرفته و پول خود را بربادرفته ديده‌اند.

برخي از آنها وقتي در مورد پس‌گرفتن پول خود مراجعه كرده‌اند با اين پاسخ مواجهه شده‌اند كه اگر بازهم درخواست پول خودشان را كرده يا موضوع را رسانه‌اي كنند، با مافياي ساسي طرف هستند و اين مافيا ديگر هيچ‌گاه به آنها اجازه نمي‌دهد كه آهنگ‌شان منتشر شود يا كليپ‌شان از طريق شبكه‌هاي پرطرفدار ماهواره‌اي پخش شود. گفته‌هايي كه بيش از آن كه مافيا باشد، يك تهديد توخالي است، همين هم آن خوانندگان را نسبت به دريافت هزينه‌اي كه كرده‌اند دلسرد مي‌كند و آنها ترجيح مي‌دهند قيد پول خود را بزنند و به فعاليت‌هاي سابق خود كه بدون ساسي انجام مي‌دادند، بازگردند.

خال زدن و منع تردد به انگلستان

اما خيلي جالب است كه ساسي با اين همه تبحري كه در خلق تراك‌هاي «سوپرهيت» دارد، براي دستيابي به آنچه «موفقيت» مي‌نامد، دست به هر كاري مي‌زند. اگر خاطرتان باشد در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۸۸، براي يكي از نامزدهاي انتخاباتي آهنگ خواند و تبليغ او را كرد. سپس بازداشت و بعد از آن از كشور متواري شد و مدتي در تركيه، مالزي، انگلستان و سپس آمريكا سكونت گزيد. زماني كه تركيه بود، عملا فراموش شد. يك آلبوم منتشر كرد كه تفاوت‌هاي بسيار با سبكي داشت كه امروز مي‌خواند و اصطلاحا شامل ترانه‌هاي سنگين او بود. خودش هم در گفت‌وگويي اعلام كرد كه دوست ندارد مردم او را با آهنگ‌هايي كه قبلا مي‌خواند (نظير آنچه امروز مي‌خواند) به‌ ياد داشته باشند و علاقه‌مند است مردم او را به‌عنوان خواننده‌اي جدي بشناسند. اما آن آلبوم شديدا شكست خورد و خيلي بعيد است كه مردم، حتي يك تراك از آن آلبوم را حتي تا امروز هم شنيده باشند.

شايد سرخوردگي از انتشار اين آلبوم سبب شد ساسي دوباره به‌همان سبك هميشگي خود برگردد اما با چندسال تاخير. او در آن چندسالي كه هنوز اقامت آمريكاي او درست نشده بود، به‌صورت جسته‌وگريخته در چند كشور اروپايي حضور داشت. براي آنكه بتواند اقامت موقت انگلستان را داشته باشد، به‌ناچار بايد با يك فرد تبعه آنجا ازدواج مي‌كرد. تيرش به هدف خورد و با يك دختر جوان ايراني كه در لندن پزشكي مي‌خواند، آشنا شد و او را به عقد خود درآورد. پس از مدتي، آن دختر از وي حامله مي‌شود و اين اتفاق هم‌زمان مي‌شود با درست شدن كارهاي اقامت ساسي در آمريكا. ساسي از نامزدش مي‌خواهد كه بچه را سقط كند اما اين درخواست مورد پذيرش قانون انگلستان نبود و به‌همين دليل ساسي، فرار را بر قرار ترجيح مي‌دهد؛ نامزدش و فرزندي كه به‌دنيا آمد (برسام) را تنها گذاشت و به آمريكا رفت و گفته مي‌شود تا امروز هنوز فرزندش را لمس نكرده است. به‌همين دليل او همچنان نمي‌تواند به انگلستان رفت‌وآمد داشته باشد. خيلي خوش‌شانس است كه انگلستان از اتحاديه اروپا جدا شد وگرنه تا چندسال او حق ورود به خاك اروپا را هم نداشت. نكته ديگري كه خيلي جالب است آنكه ساسي كه در شرايط فعلي، منبع درآمدهاي بسياري از طريق موسيقي، سايت‌هاي شرط‌بندي، پول‌هايي كه از خواننده‌هاي گمنام براي معروفيت آنها مي‌گيرد و ... دارد، اما همچنان خال مي‌زند.

اصطلاح «خال زدن» كه از «خالتور» مي‌آيد به‌معناي خواندن خوانندگان در مراسم عروسي و جمع‌هاي خودماني است. طبق اطلاعاتي كه به ما رسيده، وي در تمام اين سال‌ها و حتي سال اخير كرونايي، دعوت ايراني‌هاي مقيم آمريكا و حتي تركيه براي خال‌زدن را در ازاي مبالغي از هزار تا پنج‌هزار دلار مي‌پذيرد و اينچنين ارزان، خود را در يك جمع خودماني و خانوادگي عرضه مي‌كند. كارهايي كه در همان زمان شهرتش در ايران هم انجام مي‌داد و بارها توسط پليس تحت تعقيب قرار گرفت و گاهي با حضور پليس در يك برنامه، فرار مي‌كرد و كار اجرايش در يك مراسم را ناتمام مي‌گذاشت. مشهورترينش، يك مراسم عروسي در رامسر اواخر دهه ۸۰ بود كه بابت اجراي خود و گروهش، ۹ ميليون تومان گرفت و با آمدن پليس در اواسط مراسم، پا به فرار گذاشت.

بنابراين بايد به اين مهم توجه داشت كه آن هژموني گسترده‌اي كه در اثر انتشار يك تراك سالانه و كليپي كه از آن كار منتشر مي‌شود، در نقش خامه روي كيكي است كه زير آن، اتفاق‌هاي گسترده و مگويي درحال جريان است كه طي اين گزارش به برخي از مهم‌ترين آنها اشاره شد.

يك‌سال زمان براي آهنگ جديد

امشب آهنگ جديد ساسي منتشر مي‌شود؛ آهنگي كه او مدام تاكيد كرده حاصل يك‌سال فعاليتش و تيم سازنده كليپ است. اما در اين زمينه، مخاطبان جدي موسيقي، دو نكته را به‌خوبي مي‌دانند؛ نخست آنكه ساسي عادت دارد براي رونق كنسرت‌هاي نوروزي خود، تك‌آهنگش را در اسفندماه منتشر كند. مثلا «جنتلمن» را ۱۵ اسفند ۹۷ منتشر كرد، «دكتر» را ۱۳ اسفند ۹۸ و حالا «تهران، توكيو» را در ۱۳ اسفند ۹۹. دوم هم آنكه ديگر همه مي‌دانند طي اين يك‌سال اخير، سر ساسي به كجاها گرم بوده. او در اين يك‌سال چون نمي‌توانسته به‌دليل محدوديت‌هاي كرونا، كنسرتي برگزار كند، عمده وقتش را به‌ساخت آهنگ و كليپ براي گروه «اكس‌بند» و فعاليت در سايت‌هاي شرط‌بندي‌اش گذرانده است. بنابراين با همين دو فكت مي‌توان متوجه شد كه ادعاي او براي زمان‌بردن يك‌ساله اين آهنگ اصلا درست نيست. ضمن اينكه به‌لحاظ علمي (كه موسيقي ساسي هيچ‌قرابت ولو ظاهري هم با آن ندارد) چيزي شبيه به‌محال است كه يك فرد خبره درحوزه آهنگسازي و ترانه‌سرايي در سبك خود، ۱۲ ماه وقت بگذارد براي ساخت آهنگ مبتذلي  كه تماما از روي برنامه‌هاي كامپيوتري گرفته‌شده و هيچ ساز زنده‌اي در آن وجود ندارد. ساخت چنين ملودي‌هايي در بدبينانه‌ترين حالت و براي فردي با قابليت‌هاي ساسي چيزي بيشتر از دو هفته وقت نمي‌برد. براي ترانه اين كار نيز خيلي بعيد است فردي چون او كه خود را استاد قافيه‌سازي‌هاي عجيب و كمتر كارشده مي‌داند، بيشتر از يك هفته وقت صرف آن كرده باشد. بنابراين با اغماض فراوان، چيزي در حدود يك‌ماه صرف ساخت اين آهنگ شده كه با جلوه‌هاي رايانه‌اي كار براي كليپ آن، نهايتا اين وقت به ۴۵ روز رسيده است، بنابراين اينكه ساسي مي‌گويد يك‌سال وقت صرف ساخت و توليد اين آهنگ و كليپ شده، اقدامي در همان زمينه برجسته‌سازي فعاليت‌هاي موسيقايي خود است.

اقدامي كه حداقل طي ساليان اخير يادگرفته چگونه روي آن موج‌سواري كند. به‌جاي وقت گذاشتن روي يك آلبوم، هر سال تك‌آهنگ مي‌سازد و با همان تك‌آهنگ هم كارش پيش مي‌رود. ترجيح او روي ساخت كليپ‌هاي جنجالي است. جايي از جاذبه‌هاي برهنگي استفاده مي‌كند و جايي مانند همين كليپ اخيرش، به‌نوعي مخاطبش را گول مي‌زند. در كليپ جديد ساسي، ما يك مدل را مشاهده مي‌كنيم كه شباهت بسياري به يكي از پورن‌استارهاي معروف آمريكايي دارد. چهره‌اي كه تقريبا محال است در كليپ‌هاي ساسي حضور يابد و اگر هم روزي چنين درخواستي را بپذيرد، هم هزينه بالايي را طلب مي‌كند و هم‌ زمان زيادي براي هماهنگي با او نياز است. بنابراين آنچه امروز در كليپ جديد ساسي مشاهده مي‌كنيم، يا مدل اين چهره مشهور است يا بهره‌مندي‌هاي رايانه‌اي و افكت‌هاي پيشرفته. با انتشار نسخه كامل اين كليپ، مي‌توان حرفه‌اي‌تر و مسجل‌تر راجع‌به اين حضور صحبت كرد، اما قدرمسلم آنكه ساسي بمب جديد خود را با اين چهره  مبتذل منتشر كرد، به‌طوري كه متاسفانه  طي روزهاي آينده شاهد همه‌گيري اين آهنگ در جامعه خواهيم بود.

منبع: ايسنا

انتهاي پيام/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.