بزرگترین افسانه درباره هپاتیت بی افشا شد

 

از مواد غذایی که دارای پتاسیم بالا هستند مانند کشمش، بادام، و آلو در رژیم غذایی و پرستاری از سالمند دارای هپاتیت استفاده نمائید. بنابراین استفاده از داروهای گیاهی ممکن است عوارض جانبی بیماری را کاهش دهند، اما نمیتوانند بیماری هپاتیت ب را درمان کنند. ممکن است افراد مبتلا بخواهند با داروهای گیاهی به درمان بیماری کمک کنند. مواد مغذی موجود در لونگان خواصی دارند که به کاهش علائم پیری و سلامت کلی پوست کمک میکنند. به سایت مرکز طب کار " کار و سلامت" خوش آمدید. در گروه تجربی 0.1cc واکسن هپاتیت B نوترکیب (Herber Biotech S.A، کوبا) در سه نوبت با فاصله 6، 1، 0 ماه در پوست ناحیه جلویی ساعد به روش داخل جلدی توسط تکنسین های مرکز بهداشت و در گروه شاهد یک سی سی از همان واکسن با همان فاصله زمانی و در همان ناحیه و توسط همان افراد به روش داخل عضلانی تزریق گردید.

در این مقاله از سایت مرکز پارسیان مهرپرور به بررسی هپاتیت، راه های انتقال و درمان آن میپردازیم. در مرحله اول پرستار بیمار بایستی برنامه جامع از وضعیت غذایی ورژیم غذایی بیمار سالمند را از طریق تاریخچه، اندازه گیری وزن روزانه و داده های آزمایشگاهی به دقت بررسی نموده و مدنظر داشته باشد تا بتواند از بررسی این الگوها برنامه های مراقبتی را به اجرا بگذارد. در ادامه نیز به بررسی سیر برای درمان هپاتیت ب می پردازیم. به هیچ وجه در برنامه غذایی سالمند استفاده از گوشت، مرغ و یا ماهی را به صورت خام، نیم پز و کنسروی قرار ندهید. استفاده دوبار در هفته سیر خام میتواند تا ۲۳ درصد خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد (۳). به گزارش خبرگزاری برنا، یک متخصص سمشناسی با اشاره به عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکلی بر مغز، کبد، دستگاه گوارشی و سیستم عصبی انسان گفت: تقریباً هیچ ارگانی در بدن وجود ندارد که الکل روی آن اثر سوء نداشته باشد؛ مشروبات الکلی عامل ایجاد هپاتیت و سیروز کبدی است. در برنامه ریزی غذایی فرد سالمند به هپاتیت بایستی پرستار مراقب یک رژیم مناسب سرشار از فیبر، کربوهیدرات ها و پروتئین را جهت کارکرد مناسب کبد رعایت و به انجام برساند.

رعایت دقیق بهداشت فردی و شستن دستها (بعد از اجابت مزاج و قبل از خوردن غذا). رعایت بهداشت شامل شستن مرتب دست ها، یکی از بهترین راه های پیشگیری از هپاتیت A است. سی تی اسکن که طی آن تصاویر دقیقی از هر قسمت از بدن، از جمله استخوان ها، ماهیچه ها، چربی ها و اندام های فرد گرفته می شود. قسمت خوراکی آن نرم و سفید رنگ بوده و میتواند بدون دانه یا دارای 5 دانه باشد. به دنبال تزریق ایمنو گلبولین ممکن است ابتدا هپاتیت پنهانی یا بدون علامت بروز کند که ایمنی فعال - انفعالی می دهد (تزریق عضلانی از محلول 16 درصد به مقدار 0/2 ml به ازاء واحد وزن بدن). هپاتیت A در کودکان در اکثر مواقع بدون علائم و مشکلات جدی سپری می شود و اغلب پس از گذشت دوره ی بیماری بهبودی کامل حاصل می شود. احتمال مزمن شدن هپاتیت B در نوزادان و کودکان بیشتر است. این نوع هپاتیت یک بیماری خوشخیم است که معمولا خود به خود بهبود مییابد و بیشتر در کودکان دیده میشود. نکته » بیماری HAV یک بیماری بومی در همه نقاط جهان است. اپیدمیولوژی هپاتیت A در مناطق مختلف جغرافیایی در سراسر جهان در حال تغییر است و تخمین زده میشود که سالانه در دنیا بیش از ۱۰۰ میلیون مورد عفونت با ویروس هپاتیتA اتفاق میافتد که منجر به ۱۵هزار تا ۳۰ هزار مورد مرگ در هر سال میشود.

مطالعات اخیر نشان داده است که بیش از ۷۰٪ بیماران مبتلا به هپاتیت B مزمن در زمان ابتلا به کارسینوم کبد از نظر HBeAg منفی هستند. تنها گزینه برای بیماران مبتلا به هپاتیت B و C درصورتی که درمان مؤثر و کارساز نباشد یا اگر درمانها را تحمل نمیکنند پیوند کبد است. علیرغم مثبت بودن HBeAg بیماران تا مدتهای طولانی ALT طبیعی دارند. دریک عفونت مشخص هپاتیت بی آنتی ژن سطحی 2 تا 4 هفته قبل از آنکه سطح ALT (آنزیم کبدی ) غیر طبیعی شود و نیز 3 تا 5 هفته قبل از آنکه علائم بیماری و یا زردی ظاهر شده باشند ، قابل شناسائی است . از نظر میزان ایمن سازی هم ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد واکسینه با سیستم ایمنی خوب حداقل برای ۵ سال دارای سطوح حفاظت کننده انتی بادی هستند و بعد ان هم فرد در برابر علائم بالینی هپاتیت و عفونت مزمن مصون می ماند. مژکی سرشار از ویتامین C و کلسیم بوده و همچنین دارای آهن و فیبر است، به همین جهت خوردن آن برای افراد دارای کم خونی ناشی از فقر آهن هم توصیه میشود.

زخم و بریدگی های جدی پوست را حتما پانسمان کنید و اگر از کسی کمک میخواهید، باید از دستکش استریل استفاده شود.اگر به بیماری هپاتیت مبتلا هستید، خون، پلاسما، اعضای بدن و بافت اهدا نکنید.از ریش تراش، مسواک، لوازم آرایشی و لوازم شخصی دیگران استفاده نکنید و لوازم بهداشت شخصی خودتان را هم به کسی ندهید. استفاده از سرنگی که پیش از این فرد مبتلا استفاده کرده است که بیشتر در بین افراد معتاد و افرادی که تزریقات استروئیدی انجام میدهند شایع است. راه های پیشگیری در افراد نزدیک به فرد مبتلا به هپاتیت: افرادی که در کنار فرد مبتلا به هپاتیت B زندگی میکنند، باید واکسن هپاتیت بزنند. اما متاسفانه هپاتیت C واکسن ندارد و افراد باید احتیاط های لازم را در نظر بگیرند. در برخی موارد، فرد بلافاصله به یک متخصص ارجاع داده خواهد شد. با این رویکرد خطر عود بیماری خیلی کمتر خواهد شد. کسانی که در مراکز بهداشتی کار میکنند در معرض خطر ابتلای تصادفی به بیماری هپاتیت به این شکل هستند.

این نوع هپاتیت از نظر علائم بالینی شبیه هپاتیت A است، ولی میتواند مزمن شود و به عوارض وخیم و کشندهای منجر شود.کسانی که در کنار فرد مبتلا به هپاتیت B زندگی میکنند و یا اینکه از مادر مبتلا به هپاتیت متولد شده اند و یا همسرشان مبتلاست، باید واکسن هپاتیت بزنند. عوامل بسیاری برای این التهاب و بیماری هپاتیت وجود دارد که بر اساس آن، بیماری هپاتیت را به چند نوع تقسیم میکنند. اگر خدای ناکرده بیمار سابقه مصرف الکل و دخانیات را دارد این دو را از او دور نگه داشته و مصرف فرد بیمار را قطع کنید. فعالیت بدنی باید حداقل دو ساعت پس از صرف غذا انجام گیرد. هپاتیت به دو نوع حاد و مزمن تقسیم میشود. باید توجه کرد که ممکن است افراد در مرحله حاد بیماری هیچ علامتی نداشته باشند. علائم این مرحله شبیه بیماری سرماخوردگی است و ممکن است مورد توجه قرار نگیرد.

3 - روابط جنسی کاملا محافظت شده برقرار نمایید و توجه داشته باشید که در صورت برقراری روابط محافظت شده با شخص مبتلا به هپاتیت ب نیز امکان انتقال بیماری وجود دارد. در صورتی که مادر مبتلا به هپاتیت بی باشد، احتمال سرایت آن به نوزاد از طریق شیر مادر وجود دارد. در افراد مبتلا به هپاتیت A و B در بیشتر موارد با مراقبت و درمان های پزشکی درمان صورت میگیرد و نیازی به معالجات ضد ویروسی نیست. شخیص بهموقع بیماری هپاتیت ب در مرحله حاد و مصرف منظم داروهای ضد رتروویروسی میتواند احتمال ابتلا به هپاتیت ب مزمن را کاهش دهد. هیچ شواهدی مبنی بر موثر بودن درمان ضد ویروسی برای هپاتیت B حاد وجود ندارد. انتخاب PEG اینترفرون یا داروهای خوراکی ضد ویروس بر اساس وجود سیروز، میزان مقاومت دارویی و روش استفاده صورت می گیرد. در زمان شیردهی استفاده از آزاتیوپرین مشکلی ندارد. هپاتیت B مزمن زمانی مطرح میشود که آنتی ژن سطحی هپاتیتB به مدت بیش از شش ماه در خون حضور داشته باشد. اما هپاتیت C زندگی افراد را بیش از هپاتیت های دیگر به خطر میاندازد که البته با درمان های به موقع میتوان آن را کنترل کرد.

داخل دراگون از دانههای سیاه رنگی تشکیل شده است که میتوان با کاشت این دانهها درخت جدیدی را پرورش داد. در بسیاری از موارد میتوان این میوه را مانند گردو تازه یا نارگیل شکست و خورد. علت خواب رفتن انگشتان دست موقع خواب میتواند در نتیجه عوامل مختلفی مانند فشرده شدن عصب یا اختلال در گردش خون به دلیل خوابیدن در وضعیت نامناسب و همچنین به دلیل ابتلا به مشکلات و بیماریهای زمینهای ایجاد شود. برخی از افراد ممکن است علائم طولانیتر و حتی جدی تر، اما نادرتری مانند نارسایی کبد یا مرگ را داشته باشند اگرچه شیوع هپاتیت آ در افراد بالای ۵۰ سال و مبتلا به سایر بیماریهای مزمن شایعتر است. سوراخ کردن پوست با سوزنهای استریل نشده، برای مثال در حین خالکوبی کردن یا خراش برداشتن تصادفی پوست. در نوجوانان و بزرگسالان در معرض خطر بالای عفونت توصیه میشود. مصرف عسل بخاطر دارا بودن مقدار بالای پتاسیم در رژیم غذایی و مصرف روزانه قرار دهید. هپاتیت در سالمندان (hepatitis) نوعی التهاب کبد است که مصرف الکل، عوارض داروها، بیماری خودایمن و برخی از سموم آن را به وجود میآورند. اگر به هپاتیت ویروسی مبتلا هستید، کبد شما در حال حاضر با التهاب روبرو است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین زنان و زایمان لطفا از صفحه ما بخواهید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.