مطالعه در قبرس شمالی (شهریه و واجد شرایط بودن شهریه قبرس)


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در قلب دریای مدیترانه است. آب و هوا راحت است و اغراق نیست اگر بگوییم 1/3 جمعیت را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. تحصیل در امن ترین کشور کوچک دنیا با کمترین قیمت احتمالا یکی از مهم ترین موارد برای مهاجران است. اگر اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در قبرس شمالی می خواهید، لطفاً به دستورالعمل های باقی مانده در این صفحه مراجعه کنید.

مدارس در قبرس شمالی

سیستم مدرسه مدرسه قبرس شمالی کودکان 4 تا 6 ساله در مدرسه های پیش دبستانی شرکت می کنند. پیش دبستانی لزوماً 4 تا 5 ساله نیست ، اما 5 تا 6 ساله اجباری است. برنامه درسی پیش دبستانی برای همه کودکان در مدارس دولتی و غیرانتفاعی اجرا می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا ILC Ecole برای افراد 5 ساله است. مرحله بعدی سه ساله Urta Ecole یا دبیرستان (که قبلاً با نام EIRA شناخته می شد) است. مقطع بعدی آموزش چهار ساله دبیرستان است و دانش آموزان می توانند رشته های تحصیلی (مثلا دبیرستان، هنرستان فنی حرفه ای و پیش از ایران) را انتخاب کنند.

تفاوت بین مدارس دولتی و خصوصی در قبرس شمالی چیست؟

از نظر کیفیت آموزشی تفاوتی وجود ندارد، تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است که در مدارس دولتی تا ساعت 13:00 و در موسسات غیرانتفاعی تا ساعت 18:00 است.

هزینه تحصیل در مدارس در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای همه کسانی که اقامت دائم یا موقت در این کشور دارند، داده است. این بدان معناست که همه افرادی که ویزای اقامت (موقت یا دائم) در قبرس شمالی دارند می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و از خدمات آموزشی دولتی رایگان بهره مند شوند.

حتی سرویس در این مدارس رایگان است. برخی مدارس برای لباس فرم از والدین پول می گیرند، برخی نه. هزینه کتاب های درسی و لوازم التحریر توسط دولت تامین می شود. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما کتاب ها به صورت رایگان به همه دانش آموزان داده می شود.

در مدارس غیرانتفاعی هزینه تحصیل از حدود 3 هزار دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و تحصیل می شود. سرویس اتوبوس هزینه جداگانه دارد.

سیستم نمره دهی در مدارس در قبرس شمالی چگونه است؟

در مقطع ابتدایی امتیاز به صورت عالی - خوب - متوسط ​​و نیاز به پیشرفت دارد و در دبیرستان بین 1 تا 10 می باشد.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان ترکی نمی داند نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما ترکی بلد نباشد مشکلی وجود نخواهد داشت. قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، بنابراین معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی نمی دانند دارند. علاوه بر این دوره های آموزش زبان ترکی به صورت رایگان در مدارس ارائه می شود و مطمئن باشید که فرزندان شما تا چند ماه پس از رفتن به مدرسه به زبان ترکی مسلط خواهند شد.

مزایای تحصیل در مدارس قبرس شمالی برای آینده آنها چیست؟

اگر دانشجویان در قبرس شمالی تحصیل کرده باشند، برای ورود به دانشگاه از حقوق خاصی مانند تخفیف شهریه برخوردارند. یعنی تحصیل رایگان در قبرس شمالی حق ورود به دانشگاه محسوب می شود. البته حتی دانش آموزانی که در مدارس دولتی یا غیرانتفاعی تحصیل می کنند نیز می توانند به عنوان دانش آموزانی که دوره متوسطه خود را به زبان ترکی گذرانده اند از این حق بهره مند شوند.

دانشگاه های قبرس شمالی

چرا قبرس شمالی برای ادامه تحصیل؟

دلایل تحصیل در قبرس از دیدگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی همان چیزی است که در جدول زیر پیدا خواهید کرد:

قبرس شمالی

⭐ هزینه زندگی در قبرس و هزینه زندگی با لیر ترکیه پایین است

⭐ هزینه دانشگاه قبرس کم است

⭐ در شرایط بورسیه تحصیلی قبرس بین 20 تا 80 درصد بورسیه تضمینی

⭐ اقامت یک ساله در قبرس به عنوان شریک تحصیلی برای کل خانواده تا پایان دوره تحصیلی و شرکا می توانند از مزایای پزشکی و تحصیل رایگان و همچنین مزایای دولتی رایگان مانند افتتاح حساب بانکی بین المللی و پذیرش ویزا استفاده کنند. و مستر کارت (کارت های اعتباری و نقدی). )

⭐فرهنگ و زبان قبرس، چقدر فرهنگ و زبان و سبک زندگی مردم قبرس شمالی به مردم ایران نزدیک است. مهمان نوازی و عدم نژادپرستی.

⭐ گواهی زبان قبرس بدون نیاز به مدرک زبان.

⭐ موقعیت مالی قبرس، نیازی به منابع مالی ندارد

(در صورت تمایل، همراهان دانشجو برای دریافت ویزای یک ساله نیاز به منابع مالی دارند)

⭐وضعیت ویزای قبرس پس از تایید، نیازی به ویزای تحصیلی ندارید

⭐خدمات بهداشتی برای قبرس همه خدمات بهداشتی برای شما رایگان است

دیگر کشورهای اروپایی

هزینه حمل و نقل در سایر کشورهای اروپایی هزینه حمل و نقل به یورو می باشد

هزینه دانشگاه در سایر کشورهای اروپایی ، هزینه های آموزش عالی در دانشگاه ها و مؤسسات علمی

با توجه به وضعیت بورسیه تحصیلی در سایر کشورهای اروپایی، شانس داوطلبان برای دریافت بورسیه تحصیلی بسیار اندک است

اقامت در سایر کشورهای اروپایی در بهترین حالت ویزای توریستی کوتاه مدت برای یک نفر از خانواده شرایط سخت اخذ ویزا دوره سفارت.

فرهنگ و زبان سایر کشورهای اروپایی شرایط تبعیض نژادی در اکثر کشورهای اروپایی و ناهماهنگی در رژیم غذایی و سبک زندگی ایرانیان.

سایر کشورهای اروپایی برای مدرک زبان نیاز به مدرک زبان آیلتس یا تافل دارند

وضعیت مالی سایر کشورهای اروپایی، توان مالی دانشجویان

(در صورت تمایل دانشجو به اخذ ویزای توریستی کوتاه مدت باید توان مالی بالا و مدارک تکمیلی را به سفارت مربوطه ارائه دهد)

وضعیت ویزای سایر کشورهای اروپایی پس از پذیرش، احتمال رد شدن ویزای شما وجود دارد. علاوه بر این، با یک پروسه طولانی و دشوار برای اخذ ویزا مواجه خواهید شد

خدمات پزشکی در سایر کشورهای اروپایی خدمات پزشکی در بسیاری از نقاط شامل هزینه ها می شود

برای تحصیل در قبرس یورومای چه مدارکی لازم است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، برای ورود به دانشگاه های قبرس نیازی به داشتن مدرک زبان ندارید. زیرا همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) آزمونی شبیه آیلتس برگزار می کنند. و با توجه به نتیجه داوطلبان یا ادامه تحصیل خواهند داد و یا باید همراه با دوره، گروه زبان را تکمیل کنند و یا باید یک یا دو ترم در دانشکده زبان تخصصی بخوانند.

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی نیاز به مدرک در رشته تجربی یا ریاضی دارید. علاوه بر این، برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاورمیانه به طور متوسط ​​16 مدرک و برای دانشگاه بین المللی قبرس بیش از 14 مدرک لازم است.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیازی به داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نظر نیست و دانشجویان می توانند با تکمیل یک تا سه پیش نیاز در هر رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کنند.

تحصیل در مقطع دکترا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مناسب نیاز دارد. یک برنامه دکتری نیز لازم است.

اصل مدرک + ترجمه رسمی دیپلم + کپی اصل مدارک + ترجمه رسمی کپی + عکس پرسنلی 3.4 با زمینه سفید + مدارک معتبر گذرنامه مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی

کلیه مدارک مورد نیاز برای اخذ مدرک + اصل مدرک و ترجمه رسمی آن + اصل ریز نمرات دیپلم و ترجمه آن مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

کلیه مدارک مورد نیاز برای کارشناسی ارشد + اصل مدرک کارشناسی ارشد با ترجمه تایید شده + اصل ریز نمرات کارشناسی ارشد با ترجمه تایید شده + پروپوزال تحقیق دکتری + رزومه و ریز نمرات در صورت وجود مدارک مورد نیاز دوره دکتری

شرایط تحصیل در قبرس

برای حفظ امنیت ملی، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را تقویت می کند. یکی از موارد مهم در زمینه ویزای تحصیلی، چه برای دانشگاه ها و چه برای مراجع مهاجرت، این است که دانشجو واقعا در حال تحصیل است. به عنوان مثال، اگر فردی از این روش استفاده کند و به دلیل ویزای تحصیلی ساده در کلاس ها شرکت نکند، از دانشگاه اخراج می شود و اگر دانشجویی از دانشگاه اخراج شود، پلیس مهاجرت به مدت کوتاهی اجازه می دهد. حدود یک سال یک ماه طول می کشد تا از کشور خارج شوید و برای هر روزی که خارج نشوید جریمه خواهید شد.

اگر در حین تحصیل مرتکب جرمی شوید؛ دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری است.

روش تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی است. چندین دوره در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، ترکیه ارائه می شود. تحصیل در ترکیه در قبرس می تواند یک مزیت بزرگ برای کسانی باشد که قصد کار در قبرس شمالی را دارند. تنوع دوره ها در تمام سطوح بسیار زیاد است و تدریس معمولا به زبان انگلیسی است.

EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که آموزش آنلاین ارائه می دهند. رشته های مختلف و مقاطع دکترا در این دانشگاه ها به صورت آموزش از راه دور بوده و فرصتی عالی برای کسانی است که توانایی تحصیل در قبرس را ندارند اما به دنبال مدرک دانشگاهی هستند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. متقاضیان تحصیل در قبرس پس از پذیرش؛ آنها ملزم به پرداخت شهریه اولیه برای تحصیل در دانشگاه هستند. پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش برای دانشجویان صادر می کند. این جزوه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با این مضمون است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل دریافت ویزای دانشجویی را طی کنید.

پس از عبور دانشجو از پلیس فرودگاه و دریافت ویزای فرودگاهی 3 ماهه. پس از ورود به قبرس شمالی و ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای اجازه اقامت دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت آنلاین است و دانشجو شش ماه فرصت دارد. شما می توانید برای ویزای دانشجویی یک یا دو ساله اقدام کنید.

مراحل به صورت الکترونیکی انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در اداره دولتی نیست. تنها کاری که دانشجویان انجام می دهند، انجام یک آزمایش پزشکی است که ثابت می کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نیست.

دانشگاه های مختلف در قبرس شمالی

بهترین از نظر کیفیت آموزش: دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

بزرگترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی دانشگاه EMU است. این فضای علمی در شهر فاماگوستا قرار دارد و دارای امکانات زیادی از ساحل خصوصی گرفته تا آزمایشگاه های علمی مجهز است. دانشجویان با ورود به این دانشگاه وارد پردیس دانشگاهی خوبی می شوند. این دانشگاه از استخر گرفته تا غذاهای بین المللی همه امکانات را دارد.

EMU روابط بسیار خوبی با کلیه مراکز علمی معتبر دنیا دارد. می تواند پلی امن و زیبا برای گذراندن دوران دانشجویی و رسیدن به کشورهایی مانند آمریکا و کانادا باشد. مدارک تحصیلی این دانشگاه در سراسر جهان با رتبه بسیار بالا پذیرفته می شود. جالب است بدانید که EMU از وزارت علوم ایران نیز تاییدیه گرفته است.

این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است که 50 درصد بورسیه تحصیلی را به همه دانشجویان خارجی ارائه می دهد. اگر دانشجو در دو ترم اول به میانگین A دست یابد می تواند برای بورسیه 100% دانشگاه درخواست دهد. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دوره های تخصصی را در ترکیه می گذرانند و از هر دو دانشگاه گواهی فارغ التحصیلی دریافت می کنند.

سال تأسیس: 1979

رتبه در قبرس شمالی: 1

موقعیت در جزیره قبرس: 2

رتبه در ترکیه و قبرس: 13

رتبه جهانی: از 501 تا 600.


بهترین برای آموزش با کیفیت و مقرون به صرفه ، دانشکده پزشکی: دانشگاه Adakent

این دانشگاه در سال 2015 توسط گروه آموزشی اروپا تاسیس شد که بیش از چهل سال سابقه در زمینه ساخت مراکز تحقیقاتی دارد. دفتر مرکزی این دانشگاه در استانبول ترکیه قرار دارد. گروه موسس آداکانت همکاری بسیار خوبی با دانشگاه کنت در اوهایو آمریکا دارد که یکی از فرصت های این مرکز علمی است.

به غیر از گروه پزشکی، این دانشگاه تنها سه دوره کارشناسی را ارائه می دهد: حقوق - انگلیسی - تجارت و اقتصاد.

تعداد کل: حدود 800

بهترین از نظر شهریه: دانشگاه بین المللی CIU قبرس

این دانشگاه بورسیه های عالی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این اولین انتخاب بسیاری از نامزدها است.

امتیاز کلی: حدود 2200

مطالعات خلبانی بهترین جایزه: دانشگاه آمریکایی GAU گیرنه

دوره های آزمایشی دانشگاه آمریکایی گیرنه بر اساس IAA توسعه و اجرا می شود. (مخفف International Academy of Aviation). دوره های ارائه شده در بخش هوانوردی شامل کنترل پرواز و خلبانی است.

شرایط پذیرش در دوره خلبانی:

1: متقاضیان باید گواهی پزشکی درجه یک (کلاس 1) صادر شده توسط یک مرکز مجاز آروماتیک داشته باشند. این صندلی باید توسط اداره هواپیمایی کشوری (DGCA) تایید شود. گواهی پزشکی مربوطه تضمین می کند که دانشجو برای پروازهای متعدد محدودیتی ندارد.

2: گواهینامه بدون سابقه کیفری از کشور مبدا خود را به همراه ترجمه رسمی و گواهی سوابق پزشکی پزشکی قانونی تهیه کنید.

3: مدارک استاندارد ثبت نام شامل ترجمه گواهی تحصیلی، پاسپورت و عکس

هزینه تحصیل در این دوره تقریباً هفت هزار یورو در سال (6950 یورو) می باشد.

امتیاز کل - حدود 6000

بهترین برای تحصیل در رشته علوم دریایی، مهندسی دریایی و ناوبری: دانشگاه گیرنه

این دانشگاه در شهر زیبای Kyrenia واقع شده است و گروه علوم دریایی این دانشگاه زمینه های مختلفی را از مهندسی گرفته تا شیلات ارائه می دهد. البته اکثر رشته ها برای مقطع کارشناسی طراحی شده اند.

رتبه کل: حدود 8000

هزینه تحصیل و زندگی برای دانش آموز در قبرس شمالی

هزینه‌های زیر به لیر ترکیه پرداخت می‌شود، اما از آنجایی که لیر ارز ثابتی نیست، آن‌ها را به دلار تبدیل کرده‌ایم تا قیمت‌ها واقعی‌تر باشد و با تورم لیر به مرور زمان تغییر نکند.

قیمت خوابگاه دانشجویی 250 دلار در ماه (شامل آب، برق، اینترنت و نظافت) می باشد.

غذای ماهانه از 150 دلار و بالاتر

بلیت فیلم دانشجویی سرگرمی: یک دلار

سبد خرید بولینگ؛ بازی های رایانه ای: 3 دلار به بالا

اجاره خودرو: 20 تا 30 دلار در روز

هزینه های مرتبط با سلامتی برای عضویت در باشگاه: 25 تا 50 دلار در ماه و بالاتر

موارد شخصی و بهداشتی: 20 تا 100 دلار در هر ماه

هزینه های روزانه یک بسته تلفن همراه (اینترنت ، تماس و پیام کوتاه): از 10 دلار در ماه - یک وعده غذایی در یک رستوران: از 2 تا 20 دلار

گزارش ها و کتاب های درسی برای یک ترم: 20 تا 50 دلار

10 دقیقه سواری ترانزیت: 3 دلار

(اتوبوس دانشگاه برای دانشجویان رایگان است)

معایب و مزایای تحصیل در قبرس

مشکلات یادگیری کمترین در قبرس شمالی است: قبرس شمالی دارای پنج شهر بزرگ و روستاهای زیبا است ، جمعیت این کشور کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار در قبرس: اقتصاد این کشور بر پایه صنعت ساخت و ساز و گردشگری است. و اگر رشته تحصیلی شما در این راستا نیست، نباید امید زیادی به آینده شغلی در این کشور داشته باشید.

عدم عضویت قبرس شمالی و جنوبی در معاهده شینگن: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی به هیچ وجه سخت نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضی باید طی کند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی 1: عدم نیاز به منابع مالی

2: به همراهان اجازه دهید هنگام مطالعه بنشینند

3: مجوز کار پاره وقت

4: خدمات جامع بیمه ای و درمانی برای دانشجویان

5: احتمال مربوط به واحدهایی که قبلاً به دست آمده است

6: عدم وجود شرایط سنی

7: چت آکادمیک را نادیده می گیرد

8: بدون نیاز به مدرک زبان

یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان اصلی تشکیل شده است. شهر دانشجویی در قبرس شمالی فاماگوستا است. حدود صد و بیست هزار دانش آموز خارجی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد از آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستان ما که در قبرس شمالی تحقیق می کنند همیشه از ما می پرسند که فاماگوستا با ماگوسا چه تفاوتی دارد. اول از همه بگوییم که Magusa اشتباه تلفظ شده و تلفظ صحیح Mausa است. زیرا خط ترکی این شهر MAĞUSA است و تلفظ صحیح آن g نیست.

مائوسا شهر مرکزی استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکله یا ایسکله می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا است که در قسمت شرقی جزیره قرار دارد و دارای آثار باستانی بسیار زیبا و غنی مانند قلعه Otel Lo و خرابه های باستانی سالامندی است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر اقامت و تفریح ​​ارزان و از همه مهمتر موقعیت مکانی دانشگاه مدیترانه شرقی قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی است. شرایط پذیرش AMU آسان است، اما پذیرش فارغ التحصیل آسان نیست و نیاز به یک دانشجو دارد که واقعاً سخت کار کند و موضوع را درک کند.

جالب اینجاست که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و نیکوزیا تحصیل می کنند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها دارای خدمات بین شهری رایگان هستند. و این مشکل بسیاری از دانشجویان را مجبور به تحصیل در دانشگاه های دیگر در فاماگوستا و سایر شهرها کرد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.