10 مشکل رایج چاپگر

 اگرچه چاپگرهای Hawlett-Packard به خاطر قابلیت اطمینان خود شناخته شده اند، اما همچنان به نگهداری و سرویس منظم نیاز دارند. از مشکلات رایج مانند گیر کردن کاغذ در چاپگر گرفته تا مشکلاتی مانند خطای 50.4. این مقاله حاوی 10 نکته است که به شما در حل تمام مشکلات چاپگر HP کمک می کند.

اگرچه چاپگرهای Hp اغلب قابل اعتماد هستند، حتی در مکان هایی که اغلب از آنها استفاده می شود، گاهی اوقات مشکل ایجاد می کنند. و همانطور که همه ما می دانیم، چاپگرها درست زمانی که به آنها نیاز داریم از کار می افتند. در اینجا به 10 موردی که در حین کار با این پرینترها با آنها برخورد خواهید کرد اشاره کرده ام و برای تعمیر آن ها نیز پیشنهاداتی داده ام.

1- مجموعه کاغذ:

رایج ترین مشکلی که در هر نوع پرینتر خانگی رخ می دهد، گیر کردن کاغذ است. گیر کردن کاغذ ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد: ممکن است چاپگر کثیف باشد، از کاغذ نامناسب استفاده کند، یا ممکن است اپراتور چاپگری که کاغذ را نگه می دارد آسیب دیده باشد. اگرچه تمیز کردن چاپگر یا استفاده از کاغذ مناسب آسان است، تنظیم یک مدیر چاپگر بسته به نوع چاپگر HP که استفاده می‌کنید و خاص‌تر است، می‌تواند متفاوت باشد. برای برخی از پرینترهای Hp برای تعمیر چاپگر نیازی به روشن کردن کامل چاپگر نیست، اما برای برخی از پرینترهای Hp برای تعمیر خط چاپگر لازم است چاپگر به طور کامل روشن شود. صرف نظر از علت گیر کردن کاغذ، بهتر است کاغذ را در جهت بارگیری کاغذ بیرون بکشید، زیرا کشیدن مکرر کاغذ از پشت دستگاه می تواند به دستگاه شما آسیب برساند.

برخی از پرینترهای HP نسبت به سایر چاپگرهای HP کاغذ بیشتری جمع آوری می کنند. تجربه نشان داده است که چاپگرهایی که کاغذ را به صورت عمودی تغذیه می کنند و کاغذ را به صورت غیر عمودی می کشند، کاغذ بیشتری جمع آوری می کنند. این نوع پرینترها برای مکان های پر رفت و آمد مناسب نیستند اما در برخی سازمان ها بدون توجه به این مشکل برای مصارف شخصی استفاده می شوند. به‌علاوه، برخی از افراد در استفاده از استخراج‌کننده‌های پرینترهای سری جدید HP 4000 با مشکلاتی روبرو هستند، که عجیب به نظر می‌رسد، زیرا چاپگرهای قدیمی‌تر سری 4000 و 5000 HP به چاپگرهای سرسختی که کاغذ را جمع‌آوری نمی‌کنند، معروف هستند.

2 - تمام یا قسمتی از نوشته روی کاغذ رنگ پریده است.

چاپ محو شده معمولاً نتیجه سه عامل است: کم بودن تونر، حجم چاپ خیلی کم، تراکم چاپ خیلی کم، یا حالت اقتصادی روشن است. در دو مورد آخر، چاپگر دارای یک دکمه است. تنظیمات نشان می دهد.. اگر حالت اقتصادی فعال است و کاربران از تار بودن خطوط شکایت دارند، آن را خاموش کنید یا اندازه چاپ را افزایش دهید. اما اگر تونر کم است، می توانید به راحتی کارتریج را بردارید و حرکت دهید تا تونر به طور یکنواخت توزیع شود که ممکن است مشکل شما را موقتاً حل کند تا زمانی که بتوانید تونر را جایگزین کنید.

3- سایه:

هنگامی که تصویر به درستی چاپ شود، سایه ها ظاهر می شوند، اما تصویر روشن تر در کنار تصویر اصلی دیده می شود. این ممکن است به دلیل مشکل در پریز برق مورد استفاده برای تغذیه دستگاه باشد. پریز برق را با وصل کردن آن به چاپگرهای دیگر تست کنید. همچنین زمانی که قطعات مصرفی چاپگر، مانند درام یا دستگاه های تصویربرداری چاپگر، فرسوده می شوند، سایه ایجاد می شود. تمام قطعات مصرفی داخل چاپگر را می توان برای برخی از صفحات استفاده کرد. پس از چند بار استفاده از چاپگر، وظیفه شماست که آنها را تعویض کنید تا از سایه افتادن بر روی پرینت های خود جلوگیری کنید.

4- تونر کثیف است یا به درستی روی کاغذ قرار نمی گیرد:

اگر خطوط مستقیم و موازی چاپ نشوند، یکی از شرایط زیر ممکن است رخ دهد: اول از همه، ممکن است واحد فیوز آسیب دیده یا فرسوده شود. برای حل این مشکل، باید واحد فیوزر را تعویض کنید. تعمیر یونیت فیوزر به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا این قسمت از چاپگر یکی از قطعات مصرفی چاپگر است و تعمیر آن به صرفه نیست. یا ممکن است کارتریج تونر در حین استفاده آسیب ببیند و جوهر زیادی نشت کند. در چاپگرهای سیاه و سفید راه حل این مشکل تعویض کارتریج تونر است. در چاپگرهای رنگی، تعویض کارتریج ممکن است مشکل را حل کند. سوم، ممکن است تونر داخل چاپگر ریخته باشد، در این صورت باید چاپگر را تمیز کنید.

5- چاپگر خطای 50.4 را نشان می دهد:

این خطا در برخی از پرینترهای جت لیزری Hp آوافرهنگ ظاهر می شود که معمولاً نشان دهنده مشکل در منبع تغذیه است. اگر چاپگر به UPS متصل است، آن را جدا کنید یا مستقیماً به پریز برق وصل کنید. پرینترهای لیزری هرگز نباید به UPS متصل شوند زیرا ممکن است UPS آسیب ببیند اگر کار نکرد، بررسی کنید که تمام قسمت های چاپگر به درستی در جای خود قرار گرفته باشند

6- عدم یافتن درایور برای یک سیستم عامل خاص:

هنگامی که یک سیستم عامل جدید منتشر می شود ، برای چاپگر خود به درایورهای جدید نیاز خواهید داشت. همه چاپگرها برای کلیه سیستم عامل ها درایور ندارند. در چنین شرایطی بهترین کار این است که بررسی کنید که درایور چاپگر با چاپگر مورد نظر مطابقت دارد. در این موارد ، تمام ویژگی های چاپگر در دسترس نیست و ما فقط می توانیم عملکردهای اساسی را با آنها انجام دهیم. به عنوان مثال ، بیشتر چاپگرهای HP با درایور HP LaserJet II کار می کنند ، اما برخی از گزینه های خاص مانند دوبلکس سازی این کار را نمی کنند.

7- چاپگر از سینی کاغذ مورد نظر چاپ نمی کند:

برای تصحیح این خطا به بخش 2 مراجعه کنید. اول از کامپیوتر و دوم از خود چاپگر. اگر برنامه در سینی کاغذ اشتباهی قرار گرفته است، سینی مورد نظر را در قسمت خصوصیات چاپگر انتخاب کنید. مطمئن شوید که اندازه کاغذ به درستی در تنظیمات چاپگر انتخاب شده است و با کاغذ بارگذاری شده در سینی مطابقت دارد.

8- چاپگر همه ورق ها را از سینی می گیرد نه یک برگ:

فن مسئول جداسازی فایل ها به احتمال زیاد خراب است و باید تعویض شود. ممکن است کاغذ نیز مرطوب باشد. مطمئن شوید که کاغذ به درستی تنظیم شده است.

9- Error79:

خطای 79 ممکن است ناشی از مشکل شبکه باشد. برای رفع خطای 79، ابتدا پوشه Printers را در منوی اصلی باز کنید و مطمئن شوید که هیچ چاپگری در صف وجود ندارد. یکی دیگر از دلایل خطای 79 ممکن است مشکل یکی از اجزای چاپگر، مانند کارت MIO یا RAM باشد. تمام افزونه ها باید حذف شوند و دوباره یک به یک اضافه شوند تا بررسی شود کدام قسمت باعث ایجاد مشکل شده است.

10- مشکلات چاپ روی پاکت نامه:

پاکت نامه می تواند برای پرینترهای لیزری مشکل ایجاد کند. پاکت هایی را انتخاب کنید که وزن و ضخامت آنها نزدیک به 20 باشد. اطمینان حاصل کنید که چسب روی پاکت می تواند حرارت ذوب را در حین چاپ تحمل کند. اگر این کار را انجام ندهید، پاکت نامه به شکل مهر و موم شده اصلی از چاپگر خارج می شود. اگر پاکت ها چروکیده از چاپگر خارج شوند، ممکن است برای مسیر کاغذ خیلی سفت باشند. پشت پرینتر را باز کنید و آنها را خارج کنید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.