مهاجرت به ترکیه


ترکیه در سال های اخیر به یکی از توسعه یافته ترین کشورهای جهان با توسعه اقتصادی خوب تبدیل شده است. از این رو هر ساله بسیاری از مهاجران این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند. مهاجرت به ترکیه به دلیل شباهت سبک زندگی این کشور با ایرانیان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. افراد می توانند از چند طریق برای مهاجرت به این کشور درخواست ویزا کنند. متقاضیان کشورهای ایران، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان بیشترین تعداد مهاجران را در این کشور تشکیل می دهند.با موسسه مهاجرتی شاهان همراه باشید.
مزایای مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه مزایای زیادی برای افراد دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

از فضای مناسب لذت ببرید

اجاره مقرون به صرفه

سطح مناسب خدمات پزشکی و بهداشت پیشرفته

شبکه حمل و نقل خوب

هزینه زندگی مقرون به صرفه

از سیستم آموزشی مناسب استفاده کنید

تابعیت مضاعف را در این کشور به رسمیت بشناسید

غذا سلامتی را سرگرم کننده می کند

چگونه به ترکیه برویم

برای مهاجرت به ترکیه مانند سایر کشورها روش های مختلفی وجود دارد که افراد با توجه به شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب می کنند. اطلاع از این راه های مهاجرتی می تواند برای افرادی که قصد اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارند مفید باشد. سپس به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم:

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مهاجرت محل کار به ترکیه

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه

مهاجرت هنگام خرید ملک در ترکیه

مهاجرت از طریق ازدواج به ترکیه

مهاجرت از طریق زایمان در ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی

شرایط عمومی سفر به ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه بسته به روشی که افراد برای مهاجرت به این کشور انتخاب می کنند متفاوت خواهد بود. با این حال برخی از شرایط کلی برای مهاجرت به ترکیه یکسان است. یکی از مهمترین شرایط وجود منابع مالی است. در واقع افراد پس از مهاجرت باید بتوانند هزینه های زندگی خود را در این کشور تامین کنند. لازم به ذکر است در صورتی که متقاضی شغلی با درآمد مناسب پیدا کند نیازی به ارائه گواهی تمکن مالی ندارد.

از جمله الزامات دیگر، ارائه مدرک زبان ترکی است زیرا افراد برای ارتباط با مردم این کشور باید به زبان خود مسلط باشند. نداشتن سابقه بد، داشتن بیمه، ارائه پاسپورت و ... از شرایط مهم مهاجرت به ترکیه می باشد.

در ترکیه پس از 4 سال تحصیل و یک سال کار در ترکیه می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. برای مهاجرت کاری به ترکیه متقاضیان نیاز به شغل دارند و پس از 5 سال کار در این کشور می توان اقامت دائم دریافت کرد. از نظر سرمایه گذاری می توانید به روش های مختلفی مانند خرید اوراق قرضه دولتی، سپرده گذاری و ... در این کشور سرمایه گذاری کنید. به طور کلی، پس از 8 سال اقامت، می توانید اجازه اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید.

شرایط عمومی ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که به دلیل نزدیکی به ایران و ارتباط با قاره اروپا، بهترین پل برای ورود ایرانیان به اروپا محسوب می شود. بخشی از ترکیه در شمال غربی آسیا و بخشی دیگر در جنوب شرقی اروپا قرار دارد. بر اساس آخرین سرشماری، این کشور 82 میلیون نفر جمعیت دارد و از نظر مساحت، سی و هفتمین کشور بزرگ جهان است. واحد پول این کشور لیر و پایتخت آن شهر زیبای آنکارا می باشد.

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند باید به موارد مختلفی نگاه کنند. به طور کلی شرایط مهاجرت به ترکیه برای اتباع سایر کشورها مساعد است. اگر شخصی بخواهد از طریق تحصیل وارد ترکیه شود، باید مدارک خود را به یک مدرسه یا دانشگاه معتبر در ترکیه تحویل دهد و پذیرش بگیرد.

اگر فردی بخواهد در ترکیه سرمایه گذاری کند باید سرمایه کافی داشته باشد این کشور محیط مناسبی را برای خارجی ها فراهم کرده است تا آنها بتوانند با تمام مزایای کار، تحصیل و سرمایه گذاری کنند. از نظر شرایط کاری، این کشور با وجود بحران مالی در وضعیت خوبی قرار دارد

از رشته های پرطرفداری که بازار کار خوبی در این کشور دارند می توان به رشته های پزشکی و پیراپزشکی، مشاغل فنی، IT و محاسبات اشاره کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقایسه با دانشگاه های اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و همین امر باعث شده بسیاری از ایرانیان به تحصیل در این کشور زیبا علاقه مند شوند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.