خدمات شبکه غیرفعال


امروزه خدمات شبکه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و دلیل آن افزایش استفاده از اینترنت و شبکه های کامپیوتری در سازمان ها، موسسات و ادارات مختلف است. بدون شک برقراری ارتباط بین شعب و دفاتر سازمان به منظور استفاده مشترک از منابع سازمان و تبادل امن اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه باعث افزایش کارایی و بهره وری نیروی انسانی می شود. سرویس های شبکه به دو دسته غیرفعال و فعال تقسیم می شوند. در این مقاله در مورد خدمات شبکه غیرفعال صحبت خواهیم کرد:

سرویس شبکه غیرفعال چیست؟

Passive یک کلمه انگلیسی است که به معنای غیر فعال است. بخش هایی از شبکه وجود دارند که برق ندارند و در فرآیند انتقال داده های شبکه هیچ عملی را انجام نمی دهند. به این قطعات و تجهیزات غیرفعال و نصب چنین تجهیزاتی خدمات شبکه غیرفعال نیز گفته می شود. خدمات شبکه پسیو شامل موارد مختلفی مانند کابل کشی و کانال کشی، نصب روتر و سوئیچ، نصب سوئیچ، نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته، نصب سرور، نصب رک و غیره می باشد.

چرا خدمات شبکه و زیرساخت غیرفعال در سازمان ها مهم هستند؟

امروزه فعالیت کارکنان و کارکنان یک سازمان تفاوت های زیادی را نسبت به گذشته به همراه داشته است. در حال حاضر تمامی سازمان ها نیازمند ارتباط داخلی بین کارکنان و کارکنان و همچنین ارتباط با شعب مختلف در قالب اینترنت هستند و در واقع اساس کار در سازمان ها و ادارات امروزی بر اساس ارتباطات شبکه ای و اینترنت شکل می گیرد.

برای خدماتی مانند سرویس اشتراک فایل، خدمات حسابداری، سرویس ایمیل، خدمات ارتباط با مشتری و غیره، ابتدا باید بستر ارائه شود. اساس همه این خدمات زیرساخت و خدمات شبکه غیرفعال است. به همین دلیل است که خدمات شبکه غیرفعال و به طور کلی مسائل زیرساخت شبکه فناوری اطلاعات برای سازمان ها و ادارات بسیار مهم است. برای خدمات پسیو شبکه کلیک کنید.


نکات کلیدی اجرای شبکه غیرفعال

دقت و دقت در طراحی و اجرای زیرساخت شبکه کامپیوتری بسیار مهم است. طراحی زیرساخت شبکه باید صرفاً به صورت تئوری انجام شود، در غیر این صورت شبکه کارایی و بهره وری لازم را نخواهد داشت. علاوه بر طراحی استاندارد، استفاده از قطعات و تجهیزات پسیو با کیفیت بسیار مهم است.

استفاده از تجهیزات بی کیفیت بر کارایی و کیفیت شبکه تأثیر می گذارد که به نوبه خود بر کارایی سازمان تأثیر می گذارد که به نوبه خود کاربر را مجبور می کند هزینه های اضافی برای تعمیرات و اصلاحات شبکه متحمل شود. آینده نصب و قرار دادن کابل ها، سرورها، روترها، سوئیچ ها و ... باید توسط افراد متخصص و متخصص در این زمینه با اصول و استانداردهای کامل انجام شود زیرا اصول نقش بسیار موثر و مهمی در عملکرد صحیح دارند. فعالیت شبکه

پیاده سازی شبکه غیرفعال

علاوه بر طراحی استاندارد، استفاده از قطعات با کیفیت و تجهیزات پسیو نیز بسیار حائز اهمیت است. استفاده از تجهیزات بی کیفیت بر کارایی و کیفیت شبکه و در نتیجه اثربخشی سازمان تأثیر منفی می گذارد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.