هر آنچه كه بايد در مورد پاكسازي صورت بدانيد

پاكسازي پوست صورت يكي از موثرترين راه هاي جوانسازي و تقويت پوست است كه به كمك آن مي توانيد با رفع مشكلات مختلف پوست، جواني و استحكام را به پوست ببخشيد.


بهترين زمان براي تميز كردن صورت زماني است كه فرد در آينه نگاه مي كند و لكه هاي كوچك سياهي روي بيني و گونه ها مي بيند و پوست شفافيت و صافي خود را از دست داده و كم رنگ مي شود.
پاكسازي پوست روشي ساده است و شامل مراحلي مانند بخور دادن، رفع كك و مك، استفاده از ماسك مناسب با نوع پوست، استفاده از ماسك براي شادابي پوست، لايه برداري و استفاده از مرطوب كننده موثر است  https://fatemehhabashi.com/


روش هاي تميز كردن سطح
همانطور كه قبلا اشاره كرديم، پاكسازي پوست يكي از مهمترين مراحل براي اهداف مراقبت از پوست است، بنابراين هر روشي كه بتواند پاكسازي را موثرتر كند، ابزاري قدرتمند براي سلامت پوست است. گاهي اوقات درمان هاي خانگي براي پاكسازي كامل پوست كافي نيست. به خصوص براي افرادي كه آكنه زير پوستي دارند. در چنين مواردي مي توان از روش هاي پاكسازي پوست در كلينيك براي داشتن پوستي صاف و سالم استفاده كرد.


مهمترين مرحله پاكسازي پوست مرحله لايه برداري است كه مي توان آن را در منزل و يا در كلينيك زير نظر متخصص پوست انجام داد. واضح است كه روش هاي پاكسازي كه زير نظر متخصص انجام مي شود تاثير بهتري روي پوست دارد.


درمان هاي خانگي را مي توان با استفاده از لايه بردارهاي طبيعي، مواد پاك كننده يا محصولات لايه بردار بدون نسخه انجام داد. بيمارستان ها براي نظافت از روش ها و وسايل مختلفي مانند ميكرونيدلينگ استفاده مي كنند.


شستن صورت براي پاكسازي مهم است
پاكسازي روزانه پوست از آلودگي ها و مواد آرايشي تاثير زيادي در سلامت پوست دارد، بنابراين بهتر است پوست را تميز نگه داريد و روزي دو بار، يك بار صبح و يك بار شب قبل از خواب آن را بشوييد. پس از شستن صورت، بهتر است از يك تونر مناسب استفاده كنيد تا آلودگي هاي باقيمانده را از بين برده و رطوبت را اعمال كنيد. گرم كننده ها بايد با توجه به نوع پوست انتخاب شوند و حتي پوست هاي چرب نيز مي توانند از مرطوب كننده مخصوص استفاده كنند. لايه برداري مناسب علاوه بر جلوگيري از آكنه مي تواند سلامت پوست را بهبود بخشد و تحريك پوست را كاهش دهد. در زير به معرفي نكات مهم در اين متن براي پاكسازي پوست صورت با شستن آن مي پردازيم.


قبل از خواب صورت خود را بشوييد
شستن صورت قبل از خواب براي مراقبت از پوست ضروري است، حتي اگر آرايش نمي كنيد. زيرا روغن هاي طبيعي و عرق در طول روز روي پوست جمع مي شود و همچنين باعث ايجاد انواع آلودگي هايي مي شود كه در لايه بيروني پوست صورت ايجاد مي شود. حذف تمام اين آلاينده ها در پايان روز باعث كاهش تحريك، التهاب و آكنه مي شود.


صورت خود را با آب سرد بشوييد
دماي شديد آب مي تواند باعث از بين رفتن رگ هاي خوني و شكستن بافت هاي ظريف شود. همچنين آب داغ چربي هاي مفيد و ضروري پوست را كه به حفظ سلامت آن كمك مي كند از بين مي برد و اين به معناي سفت شدن پوست است. خشك و چروكيده مي شود. حتي اگر عادت به شستشو با آب داغ داريد، بهتر است در آخرين شستشو پوست را با آب سرد بشوييد.

 

استفاده از پاك كننده هاي آرايشي
رفتن به رختخواب با آرايش مي تواند باعث آكنه و چين و چروك شود. نكته ديگر اين است كه برخي از سبك ها ضد آب هستند، بنابراين پاك كننده اصلي آنها را به طور كامل پاك نمي كند. به همين دليل مهم است كه آرايش را از روي پوست پاك كرده و قبل از شستن صورت به خوبي بشوييد. آكادمي فلدورا


از شوينده اي استفاده كنيد كه براي نوع پوست شما مناسب نيست
همه پاك كننده ها روي پوست يكسان عمل نمي كنند. به همين دليل است كه بسياري از شركت هاي پاك كننده پوست، محصولاتي را براي ان

واع پوست توليد مي كنند و دانستن نوع پوست و انتخاب پاك كننده مناسب براي افراد مهم است.
اگر پوست حساسي داريد، از پاك كننده هاي ملايم مرطوب كننده استفاده كنيد.
اگر پوست چرب و آكنه اي داريد، از فوم يا پاك كننده حاوي اسيد ساليسيليك استفاده كنيد.
اگر پوست خشكي داريد، بهتر است از كرم پاك كننده اي استفاده كنيد كه به حفظ رطوبت كمك مي كند.


بعد از پاكسازي پوست
پس از پاكسازي پوست، بهتر است از مرطوب كننده مناسب براي حفظ رطوبت در پوست استفاده كنيد. از آنجايي كه لايه هاي جديد پوست پس از شستن صورت، آمادگي بيشتري براي جذب مواد مفيد دارند، پس از شستن صورت مي توان از تقويت كننده پوست استفاده كرد.


وقت آن است كه صورت خود را تميز كنيد
توصيه مي شود پوست را ساعت 10 شب كه نمي توانيد خانه خود را ترك كنيد تميز كنيد تا پس از آن پوست كاملا استراحت كند و پاكسازي پوست به نتايج بهتري برسد. براي جلوگيري از افتادگي پوست لازم است هر دو تا سه ماه يكبار با رعايت فاصله لازم پوست را تميز كنيد.


علاوه بر پاكسازي پوست، خواب كافي، رژيم غذايي مناسب، مراقبت هاي بهداشتي، نخوردن فست فود و غذاهاي ناسالم، نماندن طولاني در زير نور آفتاب، شستشوي خوب و استفاده از آنتي اكسيدان ها براي دستيابي به آنها بسيار مهم است. شاداب، جوان و شاداب باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.