خرید پرینتر دست دوم یا پرینتر نو و ارزان قیمت؟

چاپگر قدیمی بهتر است یا جدید و ارزان تر؟

به دنبال خرید چاپگر هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باید بگوییم که گزینه های مختلف پیش روی شما کمی گیج کننده است. به ویژه باید عوامل و پارامترهایی مانند کیفیت و سرعت چاپ، عمر مفید دستگاه و سایر ویژگی های کیفی را در نظر بگیرید. علاوه بر همه این گزینه ها، گاهی اوقات می توانید یک پیشنهاد برای چاپگر دست دوم بخرید، اما امکان خرید چاپگر جدید و ارزان تر را نیز دارید. در این مقاله سعی کرده ایم با بحث در مورد مزایا و معایب چاپگر جدید و مقرون به صرفه در مقابل چاپگر دست دوم به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کنیم.

مزایای خرید چاپگر دست دوم

چاپگر مستعمل چاپگری است که برای مدتی توسط یک یا چند کاربر استفاده شده است. بدون شک، این چاپگر دارای مزایایی است که بر تصمیم شما تأثیر می گذارد:

برای چاپگر مستعمل کمتر پرداخت کنید

مانند سایر ابزارها و تجهیزات مورد استفاده، چاپگرهای مستعمل اغلب ارزان تر از مدل های جدید و دست دوم هستند. در واقع، به نظر می رسد خرید یک چاپگر کارکرده گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به خرید یک چاپگر جدید باشد. البته اغلب هزینه های پنهانی وجود دارد که هنگام خرید دستگاه دست دوم به آن ها توجه نمی کنید و بعداً به آن خواهیم پرداخت.

سازگاری خرید چاپگر باینری و محیط

همه ما معتقدیم که با خرید تجهیزات سالم و مستعمل از تولید محصولات جدید خودداری می کنیم. این امر در مورد چاپگرها و سایر تجهیزات اداری نیز صدق می کند. به همین دلیل، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند برای محافظت از محیط زیست، یک چاپگر جدید را از یک چاپگر دست دوم خریداری کنند. دلیل اینکه این افراد چاپگرهای مستعمل را ترجیح می دهند این است که فرآیند ساخت پرینترها نه تنها باعث تولید کربن و آلودگی محیط زیست می شود بلکه مواد اولیه و انرژی زیادی را نیز مصرف می کند.

عملکرد چاپگر در حال استفاده را بررسی کنید

خرید یک چاپگر دست دوم گاهی اوقات می تواند به معنای عملکرد رضایت بخش و اثبات شده آن دستگاه برای آن خریدار باشد. بسیاری از کاربران نگران استفاده از یک دستگاه جدید با رابط کاربری جدید هستند که هیچ اطلاعی از آن ندارند. در عین حال چاپگر استفاده شده قبلا توسط کاربر دیگری تست شده است و این امر می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس این افراد شود.

نکاتی که باید هنگام خرید چاپگر دست دوم بدانید

معایب خرید چاپگر دست دوم

خرید لوازم الکترونیکی مستعمل همیشه دغدغه مصرف کنندگان است. مصرف کننده ای که می خواهد یک چاپگر دست دوم بخرد، مطمئناً با همین مشکل روبرو خواهد شد. در این قسمت سعی کرده ایم در مورد معایب داشتن یک چاپگر قدیمی که می تواند هزینه بیشتری برای شما داشته باشد صحبت کنیم.

هزینه تعمیر و نگهداری پرینترهای مستعمل

اگر یادتان باشد در قسمت مزایای چاپگر دست دوم به هزینه های پنهان اشاره کردیم. در واقع این چاپگرها برای حفظ عملکرد خوب نیاز به سرویس و نگهداری خاصی دارند. این مشکل در بسیاری از موارد منجر به هزینه هایی می شود که قبلا در نظر گرفته نشده بود.

مشکل در یافتن مواد مصرفی و قطعات یدکی

اکثر برندها، به خصوص برندهای بزرگ، هر دو یا سه سال یکبار خط تولید خود را تغییر می دهند. این شرکت ها چندین سال پس از تغییر خط تولید، اقدام به ساخت و تامین قطعات مدل های قدیمی خود برای پشتیبانی; اما به مرور زمان این قطعات از بازار حذف می شوند و یا به ندرت پیدا می شوند. فقدان این ویژگی ها هزینه های بالاتری را نیز به همراه خواهد داشت و همین نگرانی است که بسیاری از کاربران را از خرید چاپگر دست دوم باز می دارد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که یک چاپگر دست دوم به درستی کار کند

این معیاری است که در صورت عدم دقت در خرید می تواند منجر به هزینه های بالایی شود. یک چاپگر مستعمل اگر به درستی کار نکند، وقت و پول شما را هدر می دهد. به همین دلیل، هر یک از قطعات چاپگر مانند هد چاپ، فیوزر، کارتریج تونر و جوهر باید قبل از خرید به دقت بررسی شوند.

به یاد داشته باشید که نداشتن اطلاعات کافی در مورد عملکرد دستگاه، انتخاب درستی برای شما نخواهد داشت. اگر نمی توانید سلامت کامل یک چاپگر دست دوم را بپردازید، خرید یک چاپگر جدید و ارزان گزینه خوبی برای شماست.

ضمانت چاپگرهای دست دوم

هنگام خرید چاپگر دست دوم گارانتی می تواند عامل مهمی در نظر گرفته شود. چاپگرها باید ضمانت نامه ای برای پوشش آسیب های تصادفی داشته باشند. اما اکثر فروشندگان چاپگرهای دست دوم گارانتی های محدود و کوتاه مدت به مشتریان ارائه می دهند. با توجه به این موضوع، اگر تصمیم به خرید چاپگر دست دوم دارید، از مدت گارانتی و پوشش آن مطمئن شوید.

عدم وجود خدمات پس از فروش پرینترهای دست دوم

خدمات پس از فروش، مانند گارانتی، هنگام خرید چاپگر دست دوم بسیار مهم است. بسیاری از دستگاه های مورد استفاده در بازار شامل خدمات پس از فروش نمی شوند. بنابراین مشتری که به دنبال خدمات در این زمینه است، بهتر است از خرید ویرایشگر دوبل خودداری کند.

خط مشی بازگشت محصول معیوب

سیاست های بازگشت بین فروشگاه ها و تولید کنندگان متفاوت است. با این حال، چاپگرهای جدیدتر معمولاً ساده‌ترین و راحت‌ترین سیاست‌های بازگشت و مبادله را دارند. با این حال، اکثر فروشندگان چاپگرهای مستعمل گارانتی محکمی ارائه نمی دهند و در صورت نارضایتی شما عودت را نمی پذیرند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، همیشه قبل از خرید این موضوع را با فروشنده در میان بگذارید.

چرا یک چاپگر دست دوم یا تعمیر شده بخریم؟

دلایل منطقی برای خرید چاپگر نو و ارزان به جای کارکرده

یک چاپگر می تواند سال ها دوام بیاورد، بنابراین خرید یک چاپگر جدید و ارزان تر به جای چاپگر دست دوم بدون شک تجربه بهتری را برای شما به ارمغان می آورد. این انتخاب تضمین می کند که آخرین مدل های چاپگر را متناسب با نیازها و ترجیحات خود دارید. با طیف گسترده پرینترهای موجود در بازار، می توانید مطمئن باشید که در بین مدل های موجود چاپگر جدید و مقرون به صرفه ای وجود دارد که مطابق با نیاز شما باشد. از مهمترین مزایای خرید چاپگر جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی های منحصر به فرد یک نویسنده مدرن

از آنجایی که تولیدکنندگان چاپگر هر ساله امکانات بیشتری را به محصولات خود اضافه می کنند، می توان گفت که حتی یک چاپگر جدید و ارزان نیز انتخاب بهتری نسبت به یک چاپگر مستعمل و قدیمی است. بهبود قابلیت هایی مانند سرعت چاپ، افزایش قابلیت اسکن و کپی از جمله مزایای قابل توجه این دستگاه ها می باشد.

استفاده از چاپگر جدیدتان راحت تر است

امروزه اکثر چاپگرها به قابلیت Wi-Fi مجهز هستند. بنابراین شما را از ضایعات و به هم ریختگی ناشی از حواس پرتی سیم ها نجات می دهند. یکی از بهترین نمونه های چاپگرهای مجهز به این قابلیت، چاپگر چندکاره HP Laserjet Pro MFP M135nw است. این چاپگر نه تنها قیمت مناسبی دارد و به وای فای متصل است، بلکه اسکن و کپی می کند.

سازگاری با محیط زیست در چاپگرهای مدرن

سرعت بالای چاپگرهای تولید شده در سال های اخیر منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی شده است. از سوی دیگر، ظهور جعبه های پرینتر قابل بازیافت که توسط چاپگرهای مدرن پشتیبانی می شود، کمک زیادی به شما در حفاظت از محیط زیست می کند.

کاهش هزینه های عملیاتی یک چاپگر جدید

یک چاپگر جدید، حتی اگر ارزان باشد، کارآمدتر از یک چاپگر دست دوم کار می کند. زیرا در زمان کمتر فشار بیشتری می دهد. علاوه بر سرعت چاپ بالا، ظرفیت جوهر چاپگر جدید کمتر از چاپگر استفاده شده است.

برای چاپگر جدید خود گارانتی و پشتیبانی پس از فروش ارائه دهید

همانطور که قبلا ذکر شد، اگر چاپگر استفاده شده شما به طور ناگهانی از کار بیفتد، پشتیبانی زیادی از سوی سازنده وجود نخواهد داشت. به خصوص اگر دستگاه از گارانتی خارج شده باشد و حتی چاپگر دیگر ساخته نشود. انتخاب یک چاپگر جدید یک دوره گارانتی جدید را شروع می کند و به شما آرامش می دهد که اگر اتفاقی بیفتد تحت پوشش خدمات پس از فروش قرار خواهید گرفت.

با خرید چاپگر جدید دیگر نگران خدمات پس از فروش و پشتیبانی نیستید و این مشکل نه تنها باعث کاهش هزینه ها می شود بلکه شما را از مشکلات ناشی از خرابی های زیاد پرینترهای مستعمل نجات می دهد. همچنین اگر از محصول راضی نباشید، فروشندگان سیاست‌های انعطاف‌پذیرتری برای تعویض و بازگرداندن دستگاه در نظر خواهند گرفت تا رضایت شما را جلب کنند.

آخرین کلمه

دانستن مزایا و معایب خرید یک چاپگر دست دوم در مقابل یک چاپگر جدید و ارزان تر، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب بهتر و مقرون به صرفه‌تر در این زمینه کمک کند. اگر قصد خرید چاپگر جدید و ارزان را دارید به سایت فروشگاه آوای فرهنگ مراجعه کنید. شما می توانید با مشاوره تخصصی همکاران ما با کیفیت ترین پرینترهای موجود در بازار را انتخاب کنید و همچنین از خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر این دستگاه ها بهره مند شوید.

مشاهده ادامه: https://avafarhang.com/used-printer-vs-new-printer/

۰ ۰

خرید یک تلویزیون کارکرده ممکن است یک گزینه هوشمندانه باشد، اما راهنمای خرید تلویزیون کارکرده را در نظر گرفت تا از خرید خود راضی باشید. اولاً، اطمینان حاصل کنید که تلویزیون مورد نظر در وضعیت عملکرد قرار دارد و هیچ مشکل فنی یا تصویری وجود ندارد. بررسی کنید که تمام ویژگی‌های اصلی مانند کیفیت تصویر، صدا و اتصالات به درستی کار می‌کنند. همچنین، نکته مهم دیگر قیمت منصفانه است. مطمئن شوید که قیمت تلویزیون کارکرده، با توجه به ویژگی‌ها و وضعیت عملکرد، مناسب و منصفانه است.

 

در ادامه، به مشخصات فنی تلویزیون دقت کنید و با توجه به نیازهای خود اندازه مناسب صفحه نمایش، رزولوشن تصویر و امکانات اتصالات را انتخاب کنید. همچنین، توجه به سیستم عامل و اپلیکیشن‌های هوشمندی که تلویزیون از آنها پشتیبانی می‌کند، نقش مهمی در تجربه کاربری شما خواهد داشت. در نهایت، از فروشنده یا فروشگاهی معتبر خریداری کنید تا اطمینان حاصل شود که تلویزیون به درستی تعمیر شده و همچنین از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش بهره‌مند شوید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.