آمار بهبود يافتگان نسبي در شبانه روز گذشته

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي استان اردبيل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بيان اينكه سرعت انتقال و ابتلاي افراد واكسن نزده به سويه جديد كرونا به نام اميكرون بيشتر است اظهار كرد: اميكرون سرعت سرايت پذيري بالايي دارد و در افرادي كه واكسن نزده اند ريسك ابتلاء و انتقال بيماري بالاتر است.

وي استفاده از ماسك و واكسيناسيون دز سوم كرونا را همچنان راهكاري مورد تأييد براي مقابله با اين سويه اعلام كرد و افزود: شهروندان بايد از شركت در دورهمي ها خودداري كرده و تهويه مناسب را در مكان‌هاي عمومي و خانوادگي رعايت كنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي استان اردبيل با اشاره به اينكه اين بيماري در تماس با افراد، كمتر از ۲ ساعت كليه افراد را درگير مي‌كند گفت: سويه اميكرون اغلب گروه سني غالب ۲۰ تا ۴۰ سال را درگير مي‌كند و كودكان شديداً در معرض خطر هستند.

محمديان به تشريح آخرين وضعيت شيوع بيماري كرونا در اردبيل پرداخت و افزود: هم اكنون ۹۱ بيمار كرونايي در بخش‌هاي مختلف بيمارستان‌هاي استان اردبيل بستري هستند، اظهار كرد: در ۲۴ ساعت گذشته آمار فوتي‌ها به صفر رسيده و بستري‌ها در استان اردبيل نيز با تعداد ۱۹ بيمار رشد قابل توجهي نداشته است.

وي به آمار بهبود يافتگان نسبي در شبانه روز گذشته اشاره كرد و گفت: ۱۷ بيمار كرونايي نيز با حال عمومي مساعد و نسبي از بيمارستان‌ها مرخص شدند و نكته قابل توجه عدم حضور اين افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل اين بيماران است كه انتظار داريم اين افراد رعايت نكات بهداشتي را به جد پيگيري كنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي استان اردبيل آمار بيماران بدحال بستري در استان اردبيل را ۲۲ نفر عنوان كرد و گفت: اين تعداد از بيماران بد حال براي اولين بار طي چند ماه گذشته رسيده و كاهش قابل توجهي دارد و پيش بيني مي‌شود با افزايش تزريق واكسن كرونا اين آمار روز به روز كاهش يابد.

وي بيان كرد: هم اكنون شهرستان پارس آباد در وضعيت زرد و شهرستان‌هاي اردبيل، مشگين شهر، خلخال، گرمي، بيله سوار، نير، سرعين، كوثر و نمين در وضعيت آبي قرار دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.