هنر درست کردن سبزی قورمه برای خوشمزه تر شدن آن


قورمه سبزی یکی از پرطرفدارترین و سنتی ترین غذاهای ایرانی است که طعم فوق العاده و منحصربفردی دارد و برخلاف دستور پخت ساده و آسان خود، این غذای مجبوبی هنر و تکنیک زیادی دارد مطمئناً یکی از او باشید که متفاوت ترین و خوشمزه ترین سوپ سبزیجات را طبخ می کند تا عطر و طعم آن تا مدت ها در ذهن همه بماند. یکی از مهم ترین قسمت های تهیه قورمه سبزی، تهیه سبزی است که باید به مقدار مناسب تهیه و بریده و سرخ شود. زیرا تمام طعم سبزی قورمه سبزی به ترکیب و میزان سبزی آن مربوط می شود. پس در این قسمت از نمناک با ما همراه باشید تا مقدار مناسب هر سبزی خورش قورمه سبزی را بدانید و در نهایت یکی را بپزید که خوشبو و خوش طعم باشد.

سبزیجات را آماده کنید

مقدار مناسب سبزیجات در قورمه سبزی تاثیر زیادی در عطر و طعم آن دارد. سبزیجات سبز شامل تره فرنگی، جعفری، گشنیز، شنبلیله و اسفناج هستند که معمولا در همه سبزیجات سبز رنگ یافت می شوند. اما در برخی از نقاط کشورمان از سبزیجات مختلف و محلی همان شهر برای تهیه قورمه سبز استفاده می کنند.

برای تهیه 2 کیلو سبزی قورمه سبزی از این سبزی ها در این سایز استفاده می شود:

800 گرم سیر

جعفری 700 تا 800 گرم

گشنیز 350 و 450 گرم

شنبلیله 50 تا 75 گرم

بنابراین بیشترین قسمت سبزی ها را هویج ۴۰ درصد، جعفری ۳۵ درصد، گشنیز ۲۰-۱۸ درصد و شنبلیله ۵-۷ درصد را تشکیل می دهد، اگر فصل برگ چغندر یا اسفناج است حتماً توصیه می کنیم نیم کیلو از آنها اضافه کنید. مخلوطی برای تهیه سوپ سبزیجات سبزیجات خوشمزه.

سبزی قورمه در مناطق مختلف ایران

در شمال کشور از سبزی‌های محلی و سبزی‌هایی مانند «خلوش» و مقداری «چوچاق» در یک سبزی سیاه خوشمزه استفاده می‌کنند.

سبزی خرمه تبریزی کمی تندتر از حد معمول است، زیرا تبریزی ها اغلب از لکا و اسفناج در آبگوشت استفاده می کنند، علاوه بر سبزیجاتی که برای تهیه سبزی خرمه استفاده می شود، از برگ داش کلمی (مانند کلم سفید) نیز استفاده می شود. u آنها از سبزیجات استفاده می کنند. برخی از آذربایجانی ها علاوه بر شنبلیله از ترخون در سوپ سبزیجات نیز استفاده می کنند.

در استان های فارس و خوزستان مواد سبزی گورمه سبزی تنوع بیشتری نسبت به تهران دارد. سبزی در این استان قرمه شامل سبزی های سبز مانند تره، جعفری، گشنیز، شوید، اسفناج یا برگ چغندر (یا حتی هر دو)، شنبلیله و سیر سبز است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.